کد مطلب:280141 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:218

نخستین خطبه ی حضرت مهدی
270- «فاذا خرج اسند ظهره الی الكعبة و اجتمع الیه ثلاثمأة عشر رجلا من اتباعه فاول ما ینطق هذه الآیة: «بقیة الله خیر لكم ان كنتم مومنین»،



[ صفحه 290]



ثم یقول: انا بقیة الله و خلیفته و حجته علیكم، فلا یسلم علیه احد الا قال: السلام علیك یا بقیة الله فی الأرض، فاذا اجتمع عنده العقد عشرة آلاف رجل، فلا یبقی یهودی و لا نصرانی و لا احد ممن یعبد غیرالله تعالی الا امن و صدق و تكون الملة واحدة ملة الاسلام، و كل ما كان فی الأرض من معبود سوی الله تعالی تنزل علیه نار من السماء فتحرقة».

- «چون ظاهر شود پشتش را به خانه ی كعبه تكیه می دهد و تعداد 313 نفر از پیروانش در اطراف او گرد آیند. نخستین چیزی كه به زبان می آورد این آیه ی شریفه است:

بقیة الله بهتر است برای شما اگر مومن باشید». [1] .

سپس می فرمود:

بقیة الله منم، خلیفه الله منم، حجة الله منم».

كسی بر او سلام نمی گوید جزاینكه بگوید: «السلام علیك یا بقیة الله فی الأرض».

- «هنگامی كه لشكر ده هزار نفری گرد می آید، دیگر یك نفر یهودی و مسیحی و پیروان دیگر ادیانی كه جز خدا را می پرستند، باقی نمی ماند جز اینكه ایمان می آورد و تصدیق می كند و دین یكی می شود و آن، دین مقدس اسلام است. هر معبودی كه در روی زمین باشد و جز خدا پرستیده شود، آتشی از آسمان می آید و می سوزاند». [2] .

271- «اذا قام القائم من آل محمد یقول: یا ایها الناس نحن الذین وعدكم الله فی كتابه: الذین ان مكنا هم فی الأرض اقاموا الصلوة و اتوا الزكوة بالمعروف و نهوا عن المنكر».

- «چون قائم آل محمد (صلوات الله علیه) قیام كند می فرماید:



[ صفحه 291]



هان ای مردم! ما كسانی هستیم كه خدای تبارك و تعالی در قرآن كریم وعده داده است: [3] .

- «آنها كسانی هستند كه اگر در روی زمین متكی شوند، نماز را به پا می دارند، زكات را می پردازند، امر به معروف و نهی از منكر می نمایند». [4] .


[1] سوره ي هود، آيه ي 86.

[2] نورالابصار ص 172.

[3] سوره ي حج، آيه ي 41.

[4] شواهد التنزيل ج 1 ص 400.